New
Jan 23, 2008 4:17 PM
Alle anime fans fra norge må være mer aktive og lære å kjenne hverandre! Hvor i norge kommer du ifra? Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Hva bringer deg til MAL? Hvordan oppdaget du anime? dere kan gjærne foreslå flere spørsmål så redigerer jeg dem inn i åpningsposten. [EDIT av encephalic] Tidligere kjent som "Den Store Norgestråden". Jeg endrer navnet til "Introduser deg selv", så det er mer åpenbart. Og så beholder vi denne tråden, siden mange har introdusert seg selv her. :3 |
encephalicJul 9, 2016 11:44 AM
Jan 24, 2008 5:59 AM
- Jeg bor i Steinkjer (omtrent 12 mil fra Tr.heim til dere som ikke vet hvor det er). - Comedy og Drama for å nevne noen sjangere. - Det som bringer meg til MAL er at det er en snedig side for å holde orden på hvilke anime serier (og manga) jeg har sett/lest. Også kjekt for å finne ut litt om diverse animer. - Startet vell med at jeg så Naruto (nja, har sett en del anime før det, bare at da var jeg ikke klar over at det var anime. Pokemon for eksempel). Og siden det har jeg hatt ganske dilla. Henger på en del forum her og der, der en god del snakker om Anime/Manga relaterte ting, så det har nok også påvirket at jeg liker anime så godt xD Ser snart ikke på tv mer o.o |
Jan 24, 2008 6:03 AM
Jeg bor i bodø (sør for lofotfjorden) Psykologi og Komedie for det meste, liker seinen også spam forumet og listene og aktiviteten bringer meg til mal :) Oppdaget anime i en lunsjpause da en venn satt atmed meg å så på love hina, forelska meg i den etter bare et par minutter og vært hekta på anime siden. |
Jan 24, 2008 9:00 AM
Jeg bor i Lillehammer (OL-byen) Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Komedie, Romantikk, Drama Hva bringer deg til MAL? for å holde styr på alt Hvordan oppdaget du anime? random search :3 |
Jan 24, 2008 9:15 AM
- Kommer fra Haugesund, en drittby mellom Bergen og Stavanger. Bor presently på kaserne Istind i Heggelia leir i Bardufoss. Kaldt. - Seriøse serier (Seinen) med dype personer og historie, spesielt serier med mye tragedie og postapokalyptisk setting. - Orden og Info. - Så Hellsing TV en gang for lenge siden, og oppdaget at "tegneserier" ikke nødvendigvis var bare for barn... |
Jan 24, 2008 9:29 AM
-Haugesund her og =P ^^ Trondheim atm -Hmm, komedie, seinen, noe romance, for det meste - Listene, det var det som var når jeg kom =P men også social med folka jeg kjenner her nå - Noen som jeg kjente hadde snubla over Hellsing og ranma, prøvde det ut og d var "love at first sight" |
Jan 24, 2008 10:27 AM
-Jeg bor i Fåvang (aka Kvitfjell) -Komedie, seinen, romance liker så og si alt -Først var det bare for å liste opp, men jeg likte communityet her og ble veldig glad i spam forumet. -Så så klart på Pokemon og Digimon når jeg var 10-11 år, men fikk intressen for anime når jeg begynte på videregående. Hadde en animefrelst lærer som viste klassen chihiro og heksene og jeg ble solgt. :3 |
![]() |
Jan 26, 2008 9:41 AM
*Bor for tiden i Tromsø, hvor jeg lever studentlivets glade dager ^^ *Min type serier er.. hmm.. Komedie, fantasy, slice of life og de litt mer "mørke". Men er omtrent altetende.. ^^ *Hadde problemer med å holde styr på hvorden episoder jeg var kommet til når jeg så på serier.. MAL løste det problemet :D *Har likt tegnestilen helt siden jeg var liten (er vokst opp med Zelda. Har eldre brødre, og jeg arvet deres fandom..) Så tror det var mens jeg var på utkikk etter Zelda-fanart at jeg oppdaget at den tegnestilen var en hel sjanger.. Derfra var veien kort til anime og manga ^^ |
Jan 27, 2008 3:05 PM
Bor i Trondheim. Jo, jeg (som nesten alle andre) har blandet smak. Det jeg virkelig liker er forøvrig serier med massevis av plott (tenk Death Note), psykologiske greier (Death Note, Welcome to the N.H.K.) og en god komedie/slice of life innimellom. I det siste, eller egentlig siden jeg så Gurren Lagann, har jeg blitt mer og mer interessert i mecha, og prioriterer å få sett Eva mye mer enn før. MAL var vel bare "nok en lag-din-anime-liste"-side, men som jeg etter å ha regget meg på alt for mange slike konkluderte med at var den som passet meg best. Siste spørsmålet er enkelt; en venn av meg fikk meg til å se Azumanga. |
Jan 29, 2008 3:17 PM
Kommer fra Trondheim, bor i Trondheim. Foretrekker komedie, men viker ikke unna andre typer bra serier. Jeg ble nazi-et til MAL av Isindil, ble sur fordi navnet Konakona allerede var tatt, men bestemte meg for å bli likevel. Hvis man ikke teller med åpenbare ting som Pokèmon, antar jeg at fetteren min tvang meg til å se Death Note var det som fikk meg til å begynne å se anime mer enn et absolutt minimum. |
Apr 5, 2008 8:57 AM
hei folkens ^^ joina klubben et ar minutter siden og tenkte jeg kunne "introdusere" meg selv. jeg er fra rogaland /haugesund (som er i vest norge) jeg liker mange typer anime, men det er nok shounen, romance og komedie som jeg liker best og er det jeg har sett mest av. jeg liker også seinen når jeg skal slappe av. (mushishi og monster, seirei no moribito osv) jeg kom til mal fordi broren min mente at jeg burde lage en liste over seriene jeg hadde sett sånn at jeg hadde en oversikt men jeg mistenker at han egentligt bare ville ha en oversikt over hvor mye jeg har sett selv jeg oppdaget anime da jeg var 12 år. broren min hadde da sett på anime en stund noe som jeg syntest var veldigt barnsligt men da en kveld viste han meg de 8 første episodene av HxH, og jeg var fanget. en måned eller to senere fikk jeg min egen datamaskin og etter det har det nesten ikke vært en dag jeg ikke har sett en episode med anime. og et halvt år etter dette ble jeg medlem på mal |
bloodyApr 5, 2008 2:05 PM
Friendship is like peeing youre pants, everyone can see it but only you can feel the true warmth![]() Be the Ultimate Ninja! Play Billy Vs. SNAKEMAN today! |
Apr 6, 2008 11:23 AM
Yo, Oslo! Alt som er awesome. Slice of life, sports, drama, action, fantasy, romance, sci-fi, komedie, psykologisk thriller. Alt funker så lenge det er vakkert, bra og engasjerende. Du kan si jeg liker det beste av det meste. Jeg bruker MAL som verktøy for å liste anime jeg har sett. Det er veldig nyttig. Jeg pleide å holde en liste på PC-en, men den hadde en tendens til å bryte sammen, så jeg vurderte internett som tryggere. For et par år siden begynte jeg å fatte interresse for disse eksotiske tegnefilmene. Til å begynne med gikk det bare i Naruto og Bleach, og det på YouTube. Jeg ble sykelig opptatt av det, gjerne 10-15 episoder om dagen. Da det hadde gått en stund og fillerne hadde spist opp moroa, fikk jeg en aha-opplevelse. Jeg skjønte at det fantes mye mer, og uendelig mye bedre, anime der ute. Dermed googlet jeg litt og fant Samurai Champloo og Kekkaishi som de første ikke-crap-mainstream-animeene mine. |
Why have a life when you can watch slice of life? |
Apr 8, 2008 9:59 AM
Hei Jeg komemr fra omtrent så langt nord i landet man kommer, nær hammerfest en plass. Som regel ser jeg serier med humor og slossing, men har et åpent sinn og sper gjerne på med annet. Jeg er på MAL fordi jeg vil ha et sted å prate om anime og for å ha det gøy. Jeg opdaget anime ved å lese en FMA manga som jeg kjøpte på butikken, jeg planla å lese hele serien men ble utålmodig å se hele på internett i stedet ;/ |
Apr 20, 2008 5:26 PM
hellau, er fra Horten (der du tar ferja for å komme til moss når du skal til sverige vestfra) er "låst" fast i Haugesund resten av livet p.g.a. barn her så jeg bor i Haugesund. jeg foretrekker Horror, shounen, komedie, superpowers og igrunn alt med overnaturlighet og gørr :D kan vi si elfen lied og gantz'ish type, men har fått en nyoppdaget sans for detectiv serier, for øyeblikket bare neuro, men skal prøve mer etterhvert. Og av en eller annen grunn ble jeg helt avhengig av genshiken selv om det er helt utenfor mine preferanser. livet vet å hoppe opp å bite deg i ræva med en overraskelse i ny og ne kom igrunn over MAL av tilfeldighet og ble pusha av noen amerikanere til å joine, men er greit å holde oversikt også, selv om jeg sløver litt med å oppdatere lista. jeg har igrunn vokst opp med anime da bestevennen min på barnehagen tok med en vhs av dragon ball hjem til meg, men jeg ble ikke helt overbevist før Lina Inverse ble kvinnen i mitt liv, etter det har jeg sett stødig på det, stor glede da en oppdaga internett og gratis anime, siden har det vært MASSE mer, kjipe er at jeg har antageligvis godt over dobbelt så mye under beltet av animeer en det er på lista mi, men så mange titler senere er det vanskelig å huske alle |
![]() |
Jun 28, 2008 4:28 AM
Sandnes i Rogaland her. Har egentlig ikke noe særlig med preferanser innen anime, jeg ser absolutt alt. Er vel lettere å liste opp det jeg helst styrer unna, som er surrealistiske ting som FLCL og Mind Game, dog liker jeg enkelte innen denne sjangeren også. MAL hørte jeg først om gjennom forum.japani.no, og fant ut at det å holde styr på det jeg hadde sett var bedre å gjøre på MAL enn på en .txt-fil. Jeg fant først manga da det kom til Norge med Manga Mania og Dragon Ball, og da Naruto kom i Shounen Jump, måtte jeg sjekke animeen av denne. Da jeg så ble medlem av Japani-forumet fant jeg mange andre anbefalinger, og etter å ha sett Elfen Lied og Rozen Maiden var jeg hekta. |
Jul 28, 2008 11:04 AM
- Jeg bor i Bergen. - Alt egentlig, men for det meste action og shounen. - MAL en en grei side å holde orden på manga og anime listene mine, vil ikke ende opp som en som ikke husker hva man har sett. - Startet med Naruto men så en del anime før det, bare at da var jeg ikke klar over at det var anime. Pokemon, Digimon, Dragon Ball Z for eksempel. |
Aug 8, 2008 9:54 AM
- Eg bur noen mil fra Bergen - Eg liker for det meste alt, men fantasy, supernatural, action og mykje slossing e dt eg liker best ^_^ - fant MAL tilfeldigvis, og tenkte koffor ikkje bli med, sånn att eg kan holde styr på kvaeg ser på og har sett :P - Min første var Naruto, dette oxo var heilt tilfeldig. Eg leita etter noen kule sanger, så kom eg over AMV, Og det som var i mine tanker var "Digg, Kjempe Kult, Tøft, o.s.v... derretter så eg Rozen Maiden... BTW, alt med meg er tilfeldig... fant denne klubben heilt tilfeldig :P |
Aug 26, 2008 1:44 PM
~ Etne, en liten bygd med 4000 innbyggere. D: (Rundt en time fra Haugesund.) ~ Action og shounen-ai realiterte serier. (: ~ Fint å ha en liste med anime/manga som jeg har sett/lest. ^__~ ~ Tror det begynnte med at en venninne lånte meg en manga eller noe slikt.. >.>;; |
Sep 1, 2008 10:49 AM
Lørenskog, 5min fra oslo Comedy, shounen-ish og kanskje litt supernatural-drama (air, kanon etc.) Ville få oversikt over alle anime jeg har sett Internett!!! Alle snakket om Naruto, og ble hekta. Litt synd at jeg er kanskje den eneste i klassen som ser på anime :( |
Sep 13, 2008 1:16 AM
Fra Bergen =D Liker egentlig det meste, men psykologiske animeserier er vel noe av det beste. Mecha rangerer også høyt, sammen med seinen. Jeg oppdaget MAL ganske tilfeldig, og innså raskt hvor kul den er. Muligheten til å anmelde animeserier dro meg også inn =D Hm... hadde vel en venn som så på det, og jeg hørte etterhvert så mye om det på nettet, så jeg begynte å se på. Så Love Hina først (helt tilfeldig), men så gikk det et par måneder, så så jeg Bleach, og da hadde jeg slukt både agn, sluk og snøre =D |
TheLlamaSep 13, 2008 1:30 AM
Sep 13, 2008 12:48 PM
Hvor i norge kommer du ifra? Bergen Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Komedie, scifi, harem, psykologiske/mystiske, og sikkert en bråte mer Hva bringer deg til MAL? Først og fremst at den har anmeldelser av serier og en bråte informasjon til å finne fram i mengden anime. Hvordan oppdaget du anime? EDIT: Lol... Her ble visst i forrige versjon manglende søvn synlig. Når og hvordan jeg oppdaget anime aner jeg ikke, men jeg oppdaget det ihvertfall som kunstform før jeg så en eneste serie, og det er ganske lenge siden. EDIT2: Selvom denne posten min er 6 år gammel så jeg den igjen nå, og må nesten korrigere meg selv. Jeg så vel først Robotech/Macross, og da var jeg svært liten. Jeg ble ikke hektet der og da, men det var nok min første opplevelse med anime. |
encephalicMay 9, 2014 12:47 PM
Sep 13, 2008 2:18 PM
kremt kremt Hvor i norge kommer du ifra? Jeg kommer i fra vestfold og jeg bor i en liten bondelandsby som er avkuttet fra den moderne verdenen. Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Action/romance Hva bringer deg til MAL? En i klassen viste meg siden ^^ Hvordan oppdaget du anime? En jeg kjenner sa at jeg burde skjekke ut naruto. Og det var slik det startet |
Sep 13, 2008 4:08 PM
Oct 4, 2008 11:48 AM
Hvor i norge kommer du ifra? oppvokst og bor i haugesund Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? ser egentlig på alt som er, bortsett fra mecha. Hva bringer deg til MAL? en kamerat av broren min sa at jeg måtte begynne å holde styr på hva jeg hadde sett etc Hvordan oppdaget du anime? først var det Ergo Proxy som ble levert til meg av den samme som fikk meg til å se på MAL. Var det eneste jeg så på 1 og 1/2 år eller noe, så ga faren min meg naruto. Ble ferdig med det rundt episode 2-3 av Naruto Shippuuden, etter det har jeg ikke vært ute av rommet. harr harr |
Oct 16, 2008 5:41 AM
Hvor i norge kommer du ifra? Oslo. /o/ Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Hmm, jeg kan egentlig like det meste av sjangre om de er godt gjennomført, men er ikke spesielt glad i rene romance-serier. De må ha noe mer i tillegg for meg. ;P Er ellers veldig glad i de fleste Ghibli-filmene. Hva bringer deg til MAL? Det var vel gjennom Japani-forumet jeg fant det, og jeg er en sucker for å ha ting i lister og ha oversikt. Derfor passet MAL meg veldig bra. :3 Hvordan oppdaget du anime? Jeg likte jo Pokémon som liten, men det var vel broren min som fikk meg til å se mer. Han viste meg en scene fra Inu Yasha for at jeg skulle se den feite katten, og da var det gjort. Jeg er ikke den som ser mest anime, og har vært veldig opp og ned hvor mye jeg har sett, men har i det siste funnet ut at det fungerer veldig bra å følge med på ongoing serier. |
Nov 11, 2008 1:12 PM
Kommer fra Toten, ved Mjøsa (som er Norges største innsjø, heh). Ganske kjedelig sted, egentlig. Ser egentlig ikke så mye anime, går mer i manga. Det jeg liker er vel mest action, sports (og shounen), men jeg liker ganske mye, bare mangaen er bra x) Jeg kom til MAL gjennom at jeg så noen på Nintendoforumet som "reklamerte" for det. Også kjedet jeg meg litt, så da registrerte jeg meg. Har ikke hengt så mye på forumet her, men jeg bruker det mye for å finne nye mangaer å lese. Jeg oppdaget anime ved at jeg så noen på et eller annet forum som pratet om Naruto, også så jeg det litt og syns det var dritbra (lol).Les mer i profilen min ;D EDIT: åh, åh. Glemte å si at jeg liker comedy også ^^ (GTO og Slam dunk ftw) og lol, ble visst engelske titler på sjangrene >.< |
V3gasNov 11, 2008 1:25 PM
Dec 9, 2008 9:47 AM
Kirkenes. Langt oppe i nord. Kryr av russere. Tar imot en sel sjangere, men jeg foretrekker de etter i denne rekkefølgen: Humor - Skrekk - Vold - Alt som har noe med intens slåsskamp å gjøre. Jeg tar MAL betyr MyAnimeList? Oppdaget den gjennom et nintendo forum. Nå nylig. Jeg så anime for 10-11 år siden, før jeg flyttet ut av Thailand til Norge. Hele greia ble glemt da, til Pokémon kom på TV'en. Da rusha alt tilbake til hodet mitt om Sailor Moon og what not. Etter noen måneder fikk jeg vite mer om hvor stort anime egentlig var, og jeg ble en stor tilhenger av det. Vel, for stort, så eroge er jo også en favoritt nå også... |
TNinjaJan 4, 2009 9:35 AM
Eye 'em so lolicon! |
Dec 31, 2008 2:04 AM
Jeg kommer fra Vaulen, rundt 10min fra Stavanger Anime: Naruto, Bleach, FLCL, Bokusatsu Tenshi Dokuro Chan<3 Manga: Claymore, One Piece, Bad Company, Zombie Powder, Love Hina Hva bringer deg til MAL? tjaaa.. si det.. ikke sikker.. :P Hvordan oppdaget du anime: POKEMON <3 (så one piece) |
![]() ![]() ![]() Thanks to FreedomWings for the sig! Thanks to SabakuNoGaara for the profile pic! ![]() |
Jan 21, 2009 8:37 AM
Hvor i norge kommer du ifra? Brøstadbotn, ca 2-3 timer sør for Tromsø Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? ser nå for det meste, men liker en blanding mellom komedie, action og romantikk Hva bringer deg til MAL? jeg fant det via ett fan forum på lucky star, og blei på grunn av at jeg kan sette opp en anime og manga liste Hvordan oppdaget du anime? en kompis viste meg litt naruto og jeg likte hva jeg så da. |
Feb 14, 2009 1:45 AM
Hønefoss (Yey~! ^_____^) Jeg har ikke et spesielt smak, jeg kan faktisk se på alt, så lenge det er bra. Animelisten min er beviset mitt D: Trenger bedre oversikt på listen min, fant det via link. Jeg spurte en venn av meg hva han drev å gjorde i Februar 2007, han sa at han så på Naruto, jeg lurte på hva det var, han linket det til meg og saa t jeg må se på det, etter noen dager når ejg kjedet meg bestemte jeg meg for å se på det. Der startet det. Senere fant ejg Detectiv Conan, Sailor Moon og Hajime No Ippo som var noen serier jeg faktisk så på når jeg var liten, ble glad da jeg fant ut de var anime :) |
Apr 7, 2009 1:38 PM
Jeg kommer fra Oslo. (Det er merkelig få her som liker manga/anime. Jeg har møtt én.) Jeg ser mest på komedie, drama, romantikk og litt action. Jeg er egentlig ikke så veldig fan av action, vold, etc. Det kan være greit hvis den har en bra historie. F. eks Elfen Lied. Jeg oppdaget anime ved at jeg så en Dragonball-bok på biblioteket. Straks hadde jeg lest ut hele serien, og jeg begynte på andre. Deriblant Love Hina. Jeg så animeen til sistnevnte og siden her det bare ballet på seg. Jeg oppdaget MAL på et Nintendoforum. |
Apr 10, 2009 5:06 PM
Hei! Jeg kommer fra Stavanger. Jeg prioriterer animeer som har med Rie Kugimiya <3 som seiyuu. Men ellers så ser jeg på alt :P Husker ikke hvordan jeg oppdaget MAL, det bare skjedde, hehe. Oppdaget anime etter at jeg kjøpte den første Shaman King mangaen. Men ellers så har jeg sett på anime da jeg var liten, men jeg trodde det bare var tegnefilm, f.eks. Nintaro Rantarou |
Jun 13, 2009 12:06 PM
Kommer fra Moss i Østfold =P Liker for det meste romantic-comedy, slice of life og fantasy serier, men prøver gjerne annet. Ble vel medlem her for å ha noe å gjøre og for å få oversikt over seriene. Oppdaget anime da jeg så på utenlandsk tv da jeg var liten ^^ |
Jun 14, 2009 11:52 AM
-Hvor i norge kommer du ifra? Trondheim -Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Så lenge det er bra klager jeg ikke, jeg er åpen for det meste. Jeg er også veldig glad i Hayao Miyazaki. -Hva bringer deg til MAL? Holde styr på seriene jeg har sett, fant MAL gjennom /a/. -Hvordan oppdaget du anime? Min kjære mor er japansk, så jeg vokste opp med serier som Doraemon og Shin-chan. Det som virkelig åpnet øynene mine for anime derimot, var Ghibli-filmen Laputa: Castle in the Sky. |
Jul 19, 2009 9:25 AM
eg e fra Florø XD hm.. seria som min type e vell for d meste alt egentli XD eg ser på alt som har en god story line;D eg e på MAL for å holde styr på ka eg har sett og vill se, sånn at eg ikkje glømme d XD (e ett frykteli glømsk menneske XD) eg opdagde vell anime når eg først såg pokemon (men eg viste ikkje at d va d på den tidaXD) eg va alltid veldi glad i å tegne teineseriefigura når eg va liten, som pokemon eller sonic x XD så når eg fant ut at pokemon va ''anime'' surfa eg google og youtube og fant litt av kvert^^ og d va då eg begynnte å tegne naruto og bleach;D |
Sep 22, 2009 3:35 PM
Kommer fra Stavanger, studerer nå i Bergen. Liker hovedsaklig seinen, psykologisk, humor og action. Fant MAL en dag via google, ikke noe spennende. Bruker hovedsaklig til å oppdatere hva jeg har sett (glemmer lett ut hvor langt jeg er i en serie), men bruker siden også til å finne nye serier og snakke med andre. Cowboy Bebop er en av de første seriene som jeg husker. Startet i relativ ung alder (11 år). |
Sep 29, 2009 6:46 AM
Hvor i norge kommer du ifra?: Ulsteinvik (Møre&Romsdal) Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Adventure, action, comedy, fantasy Hva bringer deg til MAL? Orden :3 Hvordan oppdaget du anime? Vel, den første jeg noen gang så var jo Pokemon/Digimon, men jeg visste aldri at det var 'Anime' (eller i det hele tatt fra utlandet) før jeg fant frem Naruto og Bleach via google, og fikk dilla. ^-^ |
Oct 1, 2009 3:26 AM
Oct 18, 2009 1:40 PM
Hvor i norge kommer du ifra? Er fra Østfold, bor i Oslo Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? Vanskelig å svare på. Har egentlig ikke fullstendig oversikt over sjangre siden jeg ikke har sett på anime så lenge, dessuten er det gjerne hver sjanger eller serie til sin bruk. Bleach funker for kul action og grafikk, mens death Note funker for god dialog og godt utarbeidet plott, og Nana får meg til å tenke "ååååååå". Hva bringer deg til MAL? Tilfeldigheter. Og lister, jeg elsker lister! Siden jeg er relativt nybegynner innen anime/manga er det kjekt å ha alt av anmeldelser, informasjon, sammenligninger og diskusjoner samlet på ett sted. Hvordan oppdaget du anime? Igjen: tilfeldigheter. Studerte i en kjedelig by i England og lette etter nye tidsfordriv. Kjenner bare en annen person som er noe særlig anime-fan, så egentlig fant jeg det helt av meg selv. ^^ Det begynte vel egentlig at jeg kikket litt på endel AMVer på YouTube, og syntes dette så interessant ut. Nå er jeg på full ferd mot nye nerdehøyder. |
Oct 26, 2009 7:48 AM
Hello X) Jeg bor da i Stavanger, Liker serier som har spenning og komedie i seg. Det gjør ikke no om det er "shounen"-anime eller "shojo"-anime, liksom. Jeg har bare vært her i MAL i noen dager, så jeg vet egentlig ikke så mye om det ennå. Men grunnen til at jeg valgte å ha en bruker her var at jeg ville holde orden på "sakene" mine, også er det kjekt å være med i et "animesamfunn" også. Hvordan jeg oppdaget anime? Vel, jeg så Inuyasha på TV da jeg var utenlands, så da jeg kom hjem til Norge igjen ville jeg se mer av det. Dermed fant jeg ut at Inuyasha, samt Pokemon og Digimon, var animer, og da ble jeg fan. ^_^ |
~ NIPPON ~ |
Nov 1, 2009 1:22 PM
Heiiiiiiiiiiiiiii! Jeg kommer fra, og bor i Oslo.. n_n Kan ikke si jeg har peiling på sjangere[enda], i og med at jeg er ganske ny i hele anime/manga verden. Jeg fant ut av MAL, pga. en jeg møtte på Desucon. Eller, han sa han brukte en side som holdt oversikt over hvilke animeer han hadde sett, og jeg tenkte at det var utrolig smart, og brukte google! Anime oppdaget jeg ved hjelp av en venninde. Har seff sett anime før, var bare ikke klar over det. Uansett. Hun kidnappet meg en helg, vi var alene hjemme hos henne og så One Piece hele helgen ^^ |
Nov 3, 2009 4:58 PM
Jeg heter Tonje, er 19 år, kommer fra Larvik, men bor i Drammen for tiden :O Jeg er utrolig glad i serier som Naruto og Bleach! :D Elsker den type serie! Men er også veldig glad i serier som Fruits Basket, Chobits, Death Note, Vampire Knight, Rozen Maiden osv. :D Jeg liker all anime egentlig :3 Men har ikke sett så allverdens mye. En guildmate fra World of Warcraft tvang meg. Hihi :P Jeg var blodfan av Silver Fang og Pokemon som liten! Men oppdaget liksom ikke ordentlig anime før for 1 år siden, av en kompis som viste meg Bleach. Jeg ble forelsket i anime etter bare 5 minutter. Siden har hele animeverden bare slukt meg inn :) <3 |
Feb 21, 2010 11:25 AM
Heya~! Hvor i norge kommer du ifra? >> Jeg kommer fra Harstad, men bor nå i Tromsø. Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? >> Kan se på det meste av anime, men foretrekker nok shounen. Hva bringer deg til MAL? >> Har hørt mye snakk om denne nettsiden, så jeg bestemte meg for å sjekke den ut. :] Hvordan oppdaget du anime? >> I fjor sommer lovte en venn meg at han skulle sjekke ut favorittbandet mitt om jeg ga anime en sjanse, haha. Etter å ha sett 30 episoder av Naruto skjønte jeg at ting aldri ville bli som før. x] |
Mar 27, 2010 9:07 AM
Hay :> Jeg er 17 år, kommer fra Buskerud men bor for øyeblikket på hybel i Trondheim! Ser/leser det som blir tilbudt/det jeg finner på nett. Men favoritt sjangeren er vel romance/drama ^^'' En guildie i World of Warcraft tvang meg til å lage en liste :> Surret litt på Internett og kom over en anime side, der begynte jeg å se FMA. Og etter det har jeg bare fortsatt! :3 ---- Utenom anime/manga og World of Warcraft holder jeg også på en del med Photoshop! Driver mest med GFX :> ~Rani |
Mar 28, 2010 3:29 PM
Hallo, hallo. Jeg kommer fra Bergen, og bor i Bergen. Jeg ser vel på litt av det meste, så lenge det har en god historie er vel jeg for det meste fornøyd. Liker psykologisk anime (Death note for eksempel) og er glad i fantasy Var fetteren min som viste meg MAL. Kommer hit for det meste for å ha orden på hva jeg har sett, hva jeg vil se osv. Har da også lyst til å snakke med folk som har samme interessene som meg. Oppdaget anime når jeg bodde i USA |
Apr 17, 2010 2:26 PM
Hei hei !! Jeg kommer fra Ålesund. 17 snart 18 :D Jeg liker å lese mest manga med (romance) genere, det være sports,action, så lenge den har Romance :P. Deg samme gjelder for anime med. Jeg bli kjent med Mal via google. Jeg ble kjent med anime ca.3 år sidan, så bygnt jeg å sjå/lese mangaer og animer. |
![]() |
May 1, 2010 11:54 AM
- Hurdal, ca. en time nord for Oslo. - Liker nesten alt, men kanskje komedie, shoujo og romance mest. - Bra å ha liste over serier man har sett/lest x'D - To i klassen min pratet veldig mye om Death Note, så jeg bestemte meg for å sjekke den ut. Glad jeg gjorde det :3 |
May 13, 2010 10:17 AM
Heihei. bor i Sandnes (i rogaland) jeg! :3 (men "bor" omtrent på outlanden i stavanger XDDD haha) Mine favorittamimer er garantert Naruto og Death note. Jeg elsker "dype" animer, spesielt higurashi no naku koro ni som er sykt psykologisk og spennende :D Grunnen til at jeg er på MAL er for å ikke glemme va jeg ser på O__o hukomelsen min liker å plage meg. Og får å finne andre animer som virker intresange :3 Det som gjor meg til en otaku.. Hmm.. O__o vet ikke helt, var kanskje noen venner som sa til meg "SE NARUTO!!!!" .. så jeg så alle episodene til naruto none stop XD.. O__o off.. det var søvnløse netter det 8D. Og etter det så begynte jeg å se all slags animer^^ har siden vært en otaku og cosplayer på free comic book day XD Og før jeg glemmer det, hvis det er noen animefan her fra sandnes/stavanger. si i fra, hadde vært strålende å treffe dere ;D! |
May 19, 2010 1:08 AM
-Jeg bor ikke i Norge, men jeg vil lære norsk, så jeg kommer hit. -Jeg er for tiden ser "Axis Powers Hetalia" og "Katekyo Hitman Reborn". -Jeg var kjede seg, hihihi. -Da jeg var 7, jeg sett Pokemon. |
PikangieMay 19, 2010 1:11 AM
Aug 15, 2010 2:41 PM
Hvor i norge kommer du ifra? Porsgrunn :) Grovt sett hvilke serier er din type (din anime smak)? One Piece, Bleach, Naruto, Hetalia..... mye mer Genre: Yaoi/shounen ai(alltid xD) og Shounen med komedie Hva bringer deg til MAL? Broren min sa det var en bra sie for å ha sin egen liste, var lei av at jeg glemte hvilken episode jeg er på hele tiden x) Hvordan oppdaget du anime? Broren min fikk tilsendt Inuyasha av en annen, og jeg sto og så på, så ble jeg bare dilla på det, og måtte fortsette med å se på det :) |
More topics from this board
» [Lek] 3-6 ords historieencephalic - Jul 6, 2016 |
13 |
by third1312
»»
May 29, 2021 7:35 PM |
|
» Scandinavian Otakus er på Discordencephalic - Sep 17, 2016 |
0 |
by encephalic
»»
Sep 17, 2016 9:12 AM |