Forum Settings
Forums
New
Feb 27, 2018 8:56 AM

Aug 2013
28
Al even stil hier in de club.
Welke anime die dit jaar uitkomt is volgens jou een must watch?
Zowel sequel seizoenen als nieuwkomers! Shoot!

↑ Click on the Kitty ↑
NYA!
Reply Disabled for Non-Club Members
Feb 27, 2018 9:24 AM

Oct 2015
6699
Citrus en violet Evergarden zijn we hyped voor iedereen. Ookal bekijk ik ze persoonlijk nog niet.

ᴅᴇʟɪᴠᴇʀɪᴇꜱ
ꜱᴇᴛ ʙʏ ᴍᴀᴢᴇ <3!

Feb 27, 2018 9:52 AM

Apr 2016
64
Pop team epic zowiezo! citrus valt best mee, ik lees de manga al dus ga de anime wss gewoon binge watchen. Sora yori mo Tooi Basho is ook heel goed al ben ik een beetje achter door werk en school :/ toji no miko kijk ik wel wekelijks die kan ik gewoon niet missen, goede plot, animatie, characters & muziek. slow start als je ff wilt lachen en chillen. voor de rest kijk ik niet veel. dus recommend maar iets! :)
Feb 27, 2018 10:35 AM

Jun 2009
22
Ik kijk graag allerlei genre anime, dus meestal is er heel veel dat ik naar uit kijk, het een op het moment meer dan het ander naargelang mijn mood ^^
Maar voor komende seizoenen:

-Dit seizoen :
Overlord II ; Violet Evergarden ; Koi wa Ameagari You Ni ; Death March Kara Hajimaru Isekai Kyousoukyoku ; ...

-Spring 2018 :
Amanchu Advance ; Caligula ; Hoozuki no Reitetsu S2 Sono ni ; Persona 5 The Animation ; Piano no Mori TV ; Tokyo Ghoul:Re ; Steins;Gate 0 ; Shokugeki no Souma San no Sara ; Digimon Adventure Tri 6

-Summer 2018 :
Free! S3 ; Shingeki no Kyojin s3 ; Jashin-chan Dropkick ; K seven stories movie

Later:
Date A Live s3 ; Fairy Tail 2018 ; Grisaia Phantom Trigger ; Made in Abyss s2 ; Toaru Majutsu no Index 3 ; Zoku Owarimonogatari

Ik volg ook vaak het nieuws van anime en gaming in Japan dus er komt altijd wel iets bij ^.^
Feb 28, 2018 7:38 AM
Jan 2017
2
Wel Citrus is het eerste waar mijn gaye brein aan denkt natuurlijk XD. Maar ik ben natuurlijk gehiped voor Attack on titan seizoen 3, oh en blijkbaar ook een nieuwe Tokyo Ghoul :3. Hoewel ik weet van me zelf dat ik waarschijnlijk gewoon oudere animes ga bekijken die ik nog niet zag.
Feb 28, 2018 10:30 AM

Aug 2013
28
Zelf kijk ik uit naar het nieuwe seizoen van boku no hero academia ^^ Voor de rest volg ik nog steeds black clover en Death march. Voor de moment dus vooral actie en shounen haha, maar dat veranderd zo elke maand wel eens.

↑ Click on the Kitty ↑
NYA!
Feb 28, 2018 10:35 AM

Jun 2009
22
ForgottenForever said:
Zelf kijk ik uit naar het nieuwe seizoen van boku no hero academia ^^ Voor de rest volg ik nog steeds black clover en Death march. Voor de moment dus vooral actie en shounen haha, maar dat veranderd zo elke maand wel eens.

Ah BNHA was ik vergeten ^^
Ik verslind echt veel anime, ik denk da ik al veel van de betere gezien heb dus al e nieuwe anime die uitkomen ben ik zeer excited voor ^^
Black Clover had een beetje en trage start maar is nu echt wel op gang gekomen, en Death MArch ga ik de light novel van kopen omdat het me zeer groot lijkt en interessant :3
Feb 28, 2018 2:20 PM

Apr 2016
64
Animeanime2 said:
ForgottenForever said:

Ik verslind echt veel anime, ik denk da ik al veel van de betere gezien heb dus al e nieuwe anime die uitkomen ben ik zeer excited voor ^^
Black Clover had een beetje en trage start maar is nu echt wel op gang gekomen, en Death MArch ga ik de light novel van kopen omdat het me zeer groot lijkt en interessant :3

Is boku no hero academia het echt waard om te kijken? iedereen zegt van wel maar ik verveelde mij al na de 2de aflevering lol
Feb 28, 2018 2:30 PM

Aug 2013
28
nabongs said:
Animeanime2 said:

Is boku no hero academia het echt waard om te kijken? iedereen zegt van wel maar ik verveelde mij al na de 2de aflevering lol

Jep. Soms gaat het wel wat traag, maar je ziet de personages geleidelijk aan evolueren. Seizoen 2 was wel interessanter imo

↑ Click on the Kitty ↑
NYA!
Feb 28, 2018 4:00 PM

Jun 2009
22
nabongs said:
Animeanime2 said:

ForgottenForever said:
nabongs said:

Jep. Soms gaat het wel wat traag, maar je ziet de personages geleidelijk aan evolueren. Seizoen 2 was wel interessanter imo

Veel anime hebben een trage start, of soms eens een trager deel tussen afleveringen door (bv lange anime).
Vooral nooit vergeten dat anime adaptaties zijn van manga of LN of VN , en soms dus een trager of sneller ritme hebben dan hun bronnen.
Is het te snel dan wordt er vaak veel details/world building weggelaten , is het trager dan voegen ze vaak anime-original content toe.
Denk bv aan films die op boeken zijn gebaseerd. (Harry Potter films zijn sneller, laten details uit de boeken weg ; The Hobbit van LOTR is trager, van een dun boek maken ze meerdere films met veel content die niet in het boek voorkomen)

Zelf kijk ik alle anime uit die ik begin te kijken, maar veel mensen nemen dat als ze bij de 3e-5e aflevering niet gecharmeerd of geinteresseerd zijn ze de anime stoppen te kijken. Je moet dat vooral voor jezelf uitmaken ^^
Ik vind dat BNHA de manga goed volgt (ik lees de manga ook) en een goede pacing (ritme) heeft.
Het verhaal van BNHA bouwt zich op, je leert samen met het hoofdpersonage de wereld kennen, dus deze verhalen gaan vaak wat trager van start.
Andere anime gooien je soms al midden in het verhaal of hebben een narrator die veel van de wereld uitlegt.

Als je denkt dat BNHA niets voor jou is en weet wat vr anime of stijl je liever hebt, ook qua pacing wil ik je gerust helpen er te vinden waar je niet genoeg van kan krijgen ^^
Feb 28, 2018 4:24 PM

Apr 2016
64
Animeanime2 said:
nabongs said:

ForgottenForever said:

Veel anime hebben een trage start, of soms eens een trager deel tussen afleveringen door (bv lange anime).
Vooral nooit vergeten dat anime adaptaties zijn van manga of LN of VN , en soms dus een trager of sneller ritme hebben dan hun bronnen.
Is het te snel dan wordt er vaak veel details/world building weggelaten , is het trager dan voegen ze vaak anime-original content toe.
Denk bv aan films die op boeken zijn gebaseerd. (Harry Potter films zijn sneller, laten details uit de boeken weg ; The Hobbit van LOTR is trager, van een dun boek maken ze meerdere films met veel content die niet in het boek voorkomen)

Zelf kijk ik alle anime uit die ik begin te kijken, maar veel mensen nemen dat als ze bij de 3e-5e aflevering niet gecharmeerd of geinteresseerd zijn ze de anime stoppen te kijken. Je moet dat vooral voor jezelf uitmaken ^^
Ik vind dat BNHA de manga goed volgt (ik lees de manga ook) en een goede pacing (ritme) heeft.
Het verhaal van BNHA bouwt zich op, je leert samen met het hoofdpersonage de wereld kennen, dus deze verhalen gaan vaak wat trager van start.
Andere anime gooien je soms al midden in het verhaal of hebben een narrator die veel van de wereld uitlegt.

Als je denkt dat BNHA niets voor jou is en weet wat vr anime of stijl je liever hebt, ook qua pacing wil ik je gerust helpen er te vinden waar je niet genoeg van kan krijgen ^^

Ja is ook wel. ik probeer zo weinig mogelijk anime on hold te zetten of te droppen maar is wel moeilijk als sommige op die lijst nog van zo een 3-4 jaar geleden zijn die ik nooit heb gefinished. Heb wel door dat ik laatste tijd liever manga lees dan anime kijk misschien is dat omdat je zo je eigen tempo kan nemen. bij anime als je een episode kijkt dant moet je die afkijken gaat niet anders. bij manga kan ik gewoon op een pagina stoppen en dan weer doorgaan. dus miss probeer bnha's manga wel.
Mar 1, 2018 8:05 AM

Aug 2013
28
nabongs said:

Ja is ook wel. ik probeer zo weinig mogelijk anime on hold te zetten of te droppen maar is wel moeilijk als sommige op die lijst nog van zo een 3-4 jaar geleden zijn die ik nooit heb gefinished. Heb wel door dat ik laatste tijd liever manga lees dan anime kijk misschien is dat omdat je zo je eigen tempo kan nemen. bij anime als je een episode kijkt dant moet je die afkijken gaat niet anders. bij manga kan ik gewoon op een pagina stoppen en dan weer doorgaan. dus miss probeer bnha's manga wel.

Ik heb ondertussen een hele lijst anime on hold staan en meestal zijn er dat, zoals je zegt, die ik 3-4 jaar geleden eens begonnen ben en plots interesse in verloren ben. Dan kan je er idd moeilijk terug in springen.
Zelf ben ik nooit echt into manga geweest, maar het is inderdaad wel simpeler. Al dat digitaal entertainment toch eh haha

↑ Click on the Kitty ↑
NYA!
Mar 1, 2018 8:41 AM

Jun 2009
22
ForgottenForever said:
nabongs said:

Ik heb ondertussen een hele lijst anime on hold staan en meestal zijn er dat, zoals je zegt, die ik 3-4 jaar geleden eens begonnen ben en plots interesse in verloren ben. Dan kan je er idd moeilijk terug in springen.
Zelf ben ik nooit echt into manga geweest, maar het is inderdaad wel simpeler. Al dat digitaal entertainment toch eh haha

Al dat digitaal entertainment... en toch koop ik al mijn manga en LN =w= x'D
Mar 1, 2018 2:10 PM

Apr 2016
64
ForgottenForever said:
nabongs said:

Ja dat heb ik nu met bijna alles wat er nog on hold staat. wat echt jammer is want ik weet wel dat het goede anime zijn maar toch begin ik er niet meer aan hahah. ooit zal ik mij zo echt vervelen en kies ik er zo eentje uit xD
Mar 1, 2018 2:10 PM

Apr 2016
64
Animeanime2 said:
ForgottenForever said:

Al dat digitaal entertainment... en toch koop ik al mijn manga en LN =w= x'D

Haha ja, ik zelf lees liever online maar koop wel mijn favoriete manga's meestal, ik probeer mijn boekenkast vol te krijgen. maar komt nog wel. 🙏 waar koop jij je manga's btw?
Mar 1, 2018 2:23 PM

Jun 2009
22
nabongs said:

Haha ja, ik zelf lees liever online maar koop wel mijn favoriete manga's meestal, ik probeer mijn boekenkast vol te krijgen. maar komt nog wel. 🙏 waar koop jij je manga's btw?

Ik heb vooral Franstalige manga, vroeger kocht ik die in De Poort, een stripwinkel in Gent maar die zijn gestopt met manga. Dus nu koop ik ze ofwel in Brussel bij de Rue d'Anspach, of in de Auchan over de grens, of vooral op Amazon of als ik naar Japan Expo ga in Parijs.
Light Novels koop ik zowel in het Frans als Engels en allemaal van Amazon.
De franse manga hebben zo een hoesje lijk dat de manga in Japan hebben, Engelse manga zijn ehlemaal van papier en vind ik daarom minder zijn prijs waard , voelt goedkoper (ookal zijn ze duurder =p).
btw de franse amazon ( punt fr) daar kan je ook engelse boeken of manga kopen en geen verzendkosten aangezien het boeken zijn, ipv de duitse of britse amazon waar wij wel verzendkosten betalen =p
ik heb boekenkasten vol... ik ben gestopt met tellen toen ik voorbij de 1000 manga zat ^^'
p.s. ik heb ook een paar Japanse manga van mijn reis naar Japan, die lukken aardig goed tenzij er veel terminologie is die ik moet opzoeken ^^
Mar 2, 2018 4:23 AM

Apr 2016
64
Animeanime2 said:
nabongs said:

Ik heb vooral Franstalige manga, vroeger kocht ik die in De Poort, een stripwinkel in Gent maar die zijn gestopt met manga. Dus nu koop ik ze ofwel in Brussel bij de Rue d'Anspach, of in de Auchan over de grens, of vooral op Amazon of als ik naar Japan Expo ga in Parijs.
Light Novels koop ik zowel in het Frans als Engels en allemaal van Amazon.
De franse manga hebben zo een hoesje lijk dat de manga in Japan hebben, Engelse manga zijn ehlemaal van papier en vind ik daarom minder zijn prijs waard , voelt goedkoper (ookal zijn ze duurder =p).
btw de franse amazon ( punt fr) daar kan je ook engelse boeken of manga kopen en geen verzendkosten aangezien het boeken zijn, ipv de duitse of britse amazon waar wij wel verzendkosten betalen =p
ik heb boekenkasten vol... ik ben gestopt met tellen toen ik voorbij de 1000 manga zat ^^'
p.s. ik heb ook een paar Japanse manga van mijn reis naar Japan, die lukken aardig goed tenzij er veel terminologie is die ik moet opzoeken ^^

Ahzo, ja mijn frans is gewoon heel erg slecht dus heb nooit manga's in frans gelezen. ik bestel ze allemaal gewoon op bookdepository in het engels is ook altijd gratis verzending. Is wel jammer dat die dan ook niet zo een hoesje hebben want ik zie wel dat mijn manga's wrinkles hebben na een tijdje. Ik probeer nu ook japans te leren maar omdat ik nog een jaartje op school ben is het moeilijk om continue te leren.
Apr 3, 2018 6:54 AM

May 2012
328
ForgottenForever said:

Het 'einde' viel wel tegen, vond ik. Het had leuk geweest moest er een soort afsluiting zijn van het seizoen.

On-topic: Violet Evergarden. Het is eens wat anders. Het potentieel is er.
Feel free to recommend me good romance (BL is fine!) or slices-of-life anime I haven't seen yet!
Apr 21, 2018 3:16 PM

Jun 2009
22
Aangezien de seizoenen verandert zijn, is iedereen tevreden geweest uiteindelijk over de winter anime die hij/zij plande te kijken?
En wat kijkt iedereen nu in de lente?

Ikzelf heb bij elke episode van Violet Evergarden geweend... alle verwachtingen ingelost dus! =P
Yuru Camp was ook een leuke verrassing ^^ en ik ben zeer blij met het vervolg o pNAnatsu no Taizai. Overlord 2 voelde wat minder aan maar was een rustiger fragment in de light novel, en het volgende deel komt er al deze zomer aan wat vol actie zal zitten!
Koi wa Ameagari you ni vond ik ook super en de ending song is een van mijn favorieten aller tijden.

Nu met het lente seizoen kijk ik elke week naar Amanchu Advance ; BnHA , Shokugeki no Souma, Tokyo Ghoul RE, Houzuki no Reitetsu, Steins Gate 0, etc , kortom alle nieuwe seizoenen van gekende anime.
Mijn underdogs zijn Comic Girls, 3D Kanojo, Tada kun wa Koi wo Shinai en Hinamatsuri.
Voor de andere seies wacht ik tot ze meer episodes hebben of al compleet zijn. Zo kan ik altijd oude anime kijken tussendoor of al mijn andere hobbies doen (gaming, tekenen, piano, manga, lezen, series, films, etc etc... ^^" )
Apr 24, 2018 4:46 AM

Aug 2013
28
Black Clover en Nanatsu no taizai volg ik nog altijd, maar de rest heb ik (nog) niet uitgekeken. Vond het nogal meh na een aantal afleveringen. Was even aan het minderen met anime kijken, dus kan ook daar aan liggen haha
BNHA is cool tot nu toe, heb het gevoel dat het iets meer fast paced gaat zijn dan andere seizoenen en I like it ^^

↑ Click on the Kitty ↑
NYA!
Apr 24, 2018 11:11 AM

Jun 2009
22
ForgottenForever said:
Black Clover en Nanatsu no taizai volg ik nog altijd, maar de rest heb ik (nog) niet uitgekeken. Vond het nogal meh na een aantal afleveringen. Was even aan het minderen met anime kijken, dus kan ook daar aan liggen haha
BNHA is cool tot nu toe, heb het gevoel dat het iets meer fast paced gaat zijn dan andere seizoenen en I like it ^^

Ik heb de manga liggen van BNHA en het gaat idd meer actie zijn dus het zal zeker niet saai worden ^^
Reply Disabled for Non-Club Members

More topics from this board

» (GAME) Tel tot 1000

LukaThe12th - Mar 3, 2017

21 by Scev »»
Mar 1, 2019 4:28 AM

» t

herp_derp - Feb 28, 2019

0 by herp_derp »»
Feb 28, 2019 2:14 AM

» Van waar ben je?

ForgottenForever - Mar 5, 2017

23 by Haezejongk »»
Apr 6, 2018 5:06 AM

» Seizoen lente 2017 - Naar welke anime kijk jij uit?

Haezejongk - Apr 5, 2017

3 by Haezejongk »»
Apr 9, 2017 2:57 AM

» Nieuw seizoen?

ForgottenForever - Mar 18, 2017

6 by LukaThe12th »»
Apr 7, 2017 4:16 AM
It’s time to ditch the text file.
Keep track of your anime easily by creating your own list.
Sign Up Login