Forum Settings
Forums
New
Apr 23, 2014 12:01 PM
Apr 2014
7
Jeg har gået og spekuleret over spørgsmålet. Er det fordi at vi i DK har specielle regler inde for selve, hvad børn nu må se nu til dags? Altså.. jeg ved godt at der i nogle af de romantiske serier har pantyshots osv., men hvad skyldes det, at vi kun har fået Naruto, (Dragon ball) osv.? Nogen der og så har tænkt over det? :3
Reply Disabled for Non-Club Members
Apr 23, 2014 1:34 PM

Apr 2009
226
Jeg tror bestemt ikke panty shots er årsagen til, at vi ikke har så meget anime her i Danmark. Det er langt fra alle romantiske anime serier eller rom.coms som er ecchi eller har den slags fanservice. Nu ved jeg ikke lige hvilke serier du tænker på, men fx. Date A Live, No Game No Life og Kodomo no Jikan, som er på din liste har jo R rating, og det jo er ikke egnet for børn uanset hvilket land du befinder dig i. På det område er der selvfølgelig begrænsninger, men sådan er det jo med alt TV overalt i verden.

Udover de serier du nævner at vi har i Danmark, så kan jeg da lige tilføje følgende: Pokemon, Duel Masters, Digimon, Yu-Gi-Oh!, Beyblade, Mumitroldene, Silver Fang, Ginga Densetsu Weed, Bakugan - nå ja, og så sikkert også en bunke film.

Mht. hvorfor vi har så få serier, så skal du nok tænke på, at vi kun er 5,6 millioner mennesker her i Danmark, så der er ikke så mange penge du kan tjene på det, hvis der skal betales penge for rettighederne, oversættelse, produktion etc. - og samtidig er det de færreste her i landet som rent faktisk er interesserede i anime, dvs. der er ikke særlig stort salgspotentiale. Fra pre-teen alderen og op, vil børn oftest hellere se live-action. Ældre mennesker og voksne er sjældent interesseret, for det er en del af vores kultur der siger, at tegnefilm er for børn (eller børnefamilier). Samtidig er anime også meget lettilgængeligt online nu til dags, og alle der er i stand til at benytte en computer kan meget nemt finde frem til det. Med andre ord, der er ikke noget reelt incitament for at udgive anime her i landet.

Det er i hvert fald det som jeg umiddelbart kan komme frem til er den mest sandsynlige årsag.
Apr 27, 2014 5:34 AM
Nov 2013
6
Ph0esz said:

Udover de serier du nævner at vi har i Danmark, så kan jeg da lige tilføje følgende: Pokemon, Duel Masters, Digimon, Yu-Gi-Oh!, Beyblade, Mumitroldene, Silver Fang, Ginga Densetsu Weed, Bakugan - nå ja, og så sikkert også en bunke film.

Mumitroldene er da fra Finland, så vidt jeg ved? :p
Apr 27, 2014 10:17 AM

Apr 2009
226
xaleena said:
Ph0esz said:

Bøgerne er fra Finland, og udfra dem er der lavet diverse anime serier. Fx. Tanoshii Muumin Ikka :P
May 8, 2014 8:46 AM
Nov 2013
6
Ph0esz said:
Xaleena said:

Bøgerne er fra Finland, og udfra dem er der lavet diverse anime serier. Fx. Tanoshii Muumin Ikka :P

Har altid troet at både bøger og tegneserier var fra Finland, men så lærte jeg da noget nyt :)
May 30, 2014 1:41 PM
Oct 2007
1
Ph0esz said:
xaleena said:
Ph0esz said:

Jeg tror lige min hjerne eksploderede med den info xD

Der udover kørte Junglebogen (the anime), Hello Sandybell og .... tokyo (mew-kat noget??) også på dansk tv :)
Reply Disabled for Non-Club Members

More topics from this board

» Must Watch

FictionAddiction - Jul 19, 2014

0 by FictionAddiction »»
Jul 19, 2014 3:10 AM

» Gæt Anime serien!:D

frederik-tyvtyv - Apr 13, 2013

3 by Ph0esz »»
Apr 23, 2014 10:08 AM

» [CMD Subs]

Onii-chan-kun - Apr 21, 2014

2 by Onii-chan-kun »»
Apr 22, 2014 7:57 AM

» Where do you normally get your anime/manga fix?

szklany - Mar 23, 2008

13 by pene501 »»
Aug 9, 2013 4:45 AM

» Anti introdukser dig selv

Vonkejser - Nov 10, 2009

15 by pene501 »»
Aug 9, 2013 4:37 AM
It’s time to ditch the text file.
Keep track of your anime easily by creating your own list.
Sign Up Login