DarkMvR said: Thats wat you think. Il buy Mass effect 3 when they release the full game lolz.
De dlc-strategie van EA
"Het voelt alsof EA de game uit elkaar heeft gehaald en hem in losse stukjes probeert te verkopen", lazen we afgelopen week ergens in een reactie van een van de vele klagende users op Metacritic. Misschien heb je het al gelezen, misschien niet: Mass Effect 3 wordt onder meer op Metacritic volledig afgemaakt door spelers die niet te spreken zijn over de dlc-strategie van Electronic Arts.
We kunnen ons dat goed voorstellen, maar Mass Effect 3 is 'kaal', zoals het spel in de winkels ligt, al een compleet en steengoed spel. Zoals gezegd, deden wij net geen veertig uur over ons avontuur en dat was zonder dlc, zonder een aantal sidequests en we hebben een aantal tussenfilmpjes doorgeklikt. Bovendien speelden we het spel op de normale moeilijkheidsgraad. Natuurlijk zou het bewonderenswaardig zijn als alle content al direct in het spel zou zitten. Aan de andere kant is het natuurlijk logisch dat EA in een moeilijke economische tijd zijn omzet en winst op peil probeert te houden. Het is absoluut niet zo dat er een sterk afgeslankte, niet volledig aanvoelende spelervaring overblijft voor de mensen die de dlc niet willen kopen.
Wij kiezen in deze kwestie geen partij en wegen het zeker niet mee in de review van het spel. Hoe terecht is het om Mass Effect 3 als game af te rekenen op verkooptechnieken van Electronic Arts, nog los van de vraag of ze echt zo kwalijk of verwerpelijk zijn? Waarom zouden we dit meesterwerk - want dat is het - van BioWare minder waarderen omdat de uitgever wat trucjes heeft bedacht om zijn omzet te vergroten? Is De Nachtwacht minder mooi als het Rijksmuseum zijn toegangsprijzen plotseling zou verdubbelen, of als je extra moet betalen om de ruimte in te komen waar het schilderij hangt? Natuurlijk niet. Hoewel we ons dus best kunnen verplaatsen in de klagende gamers en wij het ook jammer vinden dat we niet alle missies meteen tot onze beschikking hebben, doet dat geen afbreuk aan de kwaliteit van de basisversie van Mass Effect 3 die al op tafel ligt. Of je die basisversie wilt aanvullen met extra content, moet je vooral zelf weten.
After translation:-
The dlc EA strategy
"It feels like EA the game has passed him apart into individual pieces trying to sell", we read last week somewhere in a response from one of the many complaining users on Metacritic. Perhaps you've already read it, maybe not: Mass Effect 3 will include on Metacritic fully completed by players not to speak about the dlc strategy of Electronic Arts.
We can well imagine that, but Mass Effect 3 is "bald" as the game in stores, although a complete game and stoneware. As mentioned, we did just under forty hours our adventure and that was without dlc, without some side quests and we have a number of cutscenes clicked through. Moreover, we played the game on normal difficulty. Of course it would be admirable if all the content directly though the game would be. On the other hand, it seems logical that EA in a difficult economic time, turnover and profit levels to keep trying. It is absolutely not true that there is a strong leaner, not fully touch game experience remains for the people who do not want to buy the dlc.
We choose in this matter no party and certainly not along the roads in the review of the game. How true is it to Mass Effect 3 as a game to count on sales techniques, Electronic Arts, irrespective of whether they really as bad or objectionable? Why this masterpiece - because it is - BioWare less value because the publisher has figured out some tricks to increase its sales? The Night Watch as beautiful as the Rijksmuseum admission prices would suddenly double, or if you have to pay extra for the room to where the painting hangs? Of course not. Although we can best move so the complaining gamers and we also regret that we are not all missions immediately at our disposal, does not affect the quality of the basic version of Mass Effect 3 already on the table. Whether you want basic version with extra content, you probably need to know yourself. |